Kotisivut yritykselle, jotka lisäävät myyntiäsi

Kaikki mitä sivuillesi tarvitset helposti yhdestä paikasta.

4.7
246 Google-arvostelua

Ensiluokkaisia sivustoja yli 11 vuoden kokemuksella

Toteutettuja projekteja

Toteutettuja sivustoja

3000+

Sivustoja ylläpidossa

Sivustoja ylläpidossa

1400+

Uusia asiakkuuksia kuukausittain

Uusia asiakkaita / kk

15+

Asiakastyytyväisyys Googlessa ja Facebookissa

Ammattilaista apunasi

7

  • kotiilma.fi
    Lukuaika < 1 min
  • crazyhorse.fi
    Lukuaika < 1 min
  • ajviemarit.fi
    Lukuaika < 1 min
  • finapipor.fi
    Lukuaika < 1 min

Suurin osa uusista asiakkaistamme löytää meidät Googlen tai suosittelujen kautta.

google

Hienoa työtä!

google

Todella hyvin hoidettu projekti alusta loppuun! Kaikki oli todella selkeästi informoitua heti alusta alkaen, ja toiveitani todella kuunneltiin tarkasti ja ne osattiin rakentaa ilmeeltään juuri sellaiseksi kuin halusinkin. Voin todellakin suositella lämpimästi! Yritykselleni tuli kahdet nettisivut ns. sisarsivuina, ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Hinta-laatusuhde on todellakin kohdillaan.

google

Helpot kotisivut tekivät yritykselleni toiveideni mukaiset kotisivut. Yhteistyö sujui mutkattomasti, viesteihini vastattiin hyvin nopeasti ja toivottuja muutoksia tehtiin useita kertoja nopealla aikataululla. Kaikin puolin hyvä kokemus ja hinta kilpailukykyinen.

Leo & Michael – Hanki kotisivut yritykselle osaavilta tekijöiltä.

Laadukkaat helposti muokattavat nettisivut yritykselle

  • Rakennamme sinulle liiketoimintaasi tukevat sivut maailman suosituimmalla verkkosivualustalla.
  • Saat helppokäyttöiset sivut, joiden sisältöä voit halutessasi päivittää helposti myös itse.
  • 80 % suomalaisista vierailee verkkosivustoilla puhelimella. Me huomioimme tämän sivustosi suunnittelussa.
  • Meiltä löytyy osaavat tekijät kaikkeen mitä sivuillesi tarvitset sivustosuunnittelusta sisällöntuotantoon ja markkinointiin.

Kotisivut yritykselle

Yrittäjien kotisivukumppani 12 vuoden ja 3000+ sivuston kokemuksella

Toteutamme yrityksesi tarpeisiin räätälöidyt verkkosivut, joilla:

  • Parannat hakukonenäkyvyyttäsi
  • Saat enemmän liidejä
  • Kehität liiketoimintaasi

Asiakastarina: Refedo Oy

Ollaan saatu Helpoilta juuri se mitä haluttiin ja vähän enemmänkin.

Jaakko Rikamo

Jaakko Rikamo
Producer, Refedo

Useimmin kysytyt kysymykset

Mitä haluat sivuillasi saavuttaa? Kun tiedät, nettisivusi voidaan rakentaa palvelemaan näitä tavoitteita.

Yleisimpiä käyttötarkoituksia yrityksen nettisivuille ovat:

  • Potentiaalisten asiakkaiden yhteydenottojen kerääminen
  • Palveluiden, tuotteiden ja osaamisen esitteleminen
  • Myynti verkkokaupassa
  • Yrityksen luotettavuuden kasvattaminen

Nettisivut ovat yrityksen kasvot verkossa ja osoitus siitä, että yritys on olemassa. 99,9 % yrityksistä tarvitsevat uskottavuuden lisäämiseksi vähintään ”käyntikorttisivun”, jossa on yhteystietojen lisäksi esittely toiminnasta. Käyntikorttisivut riittävät yrityksille, joille hakukonenäkyvyys ei ole kriittistä. Yleensä sivustolta halutaan kuitenkin enemmän.

Yrittäjille yhteydenottojen eli liidien kerääminen kotisivujen kautta on usein sivuston tärkein tehtävä. Yli 90 % asiakkaista vertailee ja tutkii tuotteita ja palveluita verkossa ennen ostopäätöksen tekemistä.

Liidien hankintaan räätälöidyt nettisivut:

  • Ohjaavat yhteydenottoon
  • Löytyvät hakukoneista
  • Vakuuttavat ihanneasiakkaasi

Verkkosivujen visuaalinen ilme on keskeinen tekijä ensivaikutelman luomisessa. Pienetkin yksityiskohdat, kuten fonttivalinnat ja sivuston asettelu, voivat tehdä suuren vaikutuksen. Huolellisesti suunniteltu layout, harmoninen värimaailma ja laadukkaat kuvat auttavat välittämään luotettavan ja ammattimaisen vaikutelman.

Visuaalista ilmeeseen vaikuttavat mm.:

  • Värit
  • Fontit
  • Kuvat
  • Tyyli (moderni, rento, jne.)
  • Graafiset elementit
  • Ikonit
  • Infograafit

Verkkosivujen kuvat vaikuttavat merkittävästi sivustosta ja yrityksestä herääviin mielikuviin.

1️⃣Ammattilaisen ottamat ja huolellisesti valitut kuvat lisäävät uskottavuutta ja välittävät brändistä positiivista mielikuvaa.

2️⃣Kuvapankkikuvat voivat toimia vaihtoehtona, mutta kannattaa välttää kaikkein geneerisimpiä vaihtoehtoja.

3️⃣Kännykkäkuvat riittävät joissain tapauksissa, kuten blogeissa tai some-upotuksissa, mutta niiden tulee olla huolella otettuja ja hyvin valaistuja.

Mikäli budjetti ei veny säännöllisiin kuvauspäiviin ammattikuvaajan kanssa, parhaan lopputuloksen saat yhdistämällä omat, ammattimaisemmin otetut kuvat ja harkiten valitut kuvapankki- ja kännykkäkuvat.

Selkeä ja looginen sivustorakenne parantaa käytettävyyttä ja auttaa kävijöitä löytämään etsimänsä tiedon nopeasti, mikä vaikuttaa myös hakukonenäkyvyyteen. Verkkosivujen suunnittelussa kannattaa huomioida niin kävijöiden tarpeet, kuin yrityksen tavoitteet – sekava rakenne voi ajaa potentiaaliset asiakkaat kilpailijan sivuille.

1️⃣Hyvä kävijäpolku ohjaa vierailijat haluttua reittiä, esimerkiksi kohti yhteydenottoa tai tilausta. Tämä kannattaa suunnitella jo alusta lähtien, jotta sivustosta muodostuu selkeä ja johdonmukainen kokonaisuus.

2️⃣Järkevä linkkirakenne auttaa kävijöitä navigoimaan ja tarjoaa heille sisältöä, jonka toivot heidän näkevän. Samalla se tekee alasivuista helpommin löydettäviä.

3️⃣Alasivut selkeyttävät sisältöä, joten tärkeät palvelut kannattaa esitellä omilla sivuillaan sen sijaan, että ne olisi koottu yhdelle laajalle ”Palvelut”-sivulle. Esimerkiksi lumilinkoja vuokraavan yrityksen olisi hyvä luoda erillinen alasivu, kuten yritys.fi/vuokraa-lumilinko-rovaniemi, jolloin palvelu on helpompi löytää ja myös esitellä asiakkaille.

Hyvä tekstisisältö tekee sivustosta kiinnostavan, vakuuttaa kävijän, pitää hänet sivustolla ja ohjaa toimintaan. Tekstin tulee olla selkeää, helposti luettavaa ja visuaalisesti silmäiltävää. Väliotsikot, kappalejaot ja ranskalaiset viivat parantavat luettavuutta ja hakukonenäkyvyyttä. Hyvin kirjoitettu sisältö ei vain informoi, vaan myös houkuttelee toimintaan.

Hyvä teksti vastaa nopeasti keskeisiin kysymyksiin:

  • Mitä palvelua tai tuotetta tarjotaan?
  • Miten se hyödyttää asiakasta?
  • Miksi valita juuri sinun yrityksesi?
  • Mitä se maksaa?

Sivuston teknisiin tehtäviin keskittyvä ylläpito eroaa asiakkaan tekemistä muokkauksista, kuten sisällön päivityksistä tai uusien sivujen luomisesta.

WordPress-ylläpito sisältää:

  • Webhotellin
  • WordPress-, teema- ja lisäosapäivitykset
  • Ajantasaisen tietoturvan
  • 24/7-monitorointipalvelun
  • Tuen kotisivuihin

24/7-monitorointimme varmistaa sivustosi häiriöttömän toiminnan ja nopean reagoinnin ongelmatilanteissa. Lisäksi tarjoamme kattavan tuen teknisiin kysymyksiin ja sivuston muokkaukseen, jotta voit keskittyä liiketoimintaasi huoletta.

Suurin osa suomalaisista yrityksistä haluaa FI-domainin. Sen rekisteröinti on aina tehtävä Traficomin hyväksymän virallisen verkkotunnusvälittäjän (esim. helpotkotisivut.fi/domain/) kautta. Suomessa verkkotunnusvälitystä säätelee Traficom, eikä yksityishenkilöt tai yritykset voi rekisteröidä .fi-domainia suoraan Traficomilta.

Traficom perii 9 € vuosimaksun, jonka verkkotunnusvälittäjä veloittaa asiakkaalta lisäten usein oman katteensa. Siksi domain voi maksaa esim. 20 €/v. Jotkut saattavat tarjota domainin jopa ilmaiseksi muiden palveluiden yhteydessä, kattaen kulut lisämyynnillä.

Verkkotunnusvälittäjien kautta saa usen myös kaikki muut yleisimmät domainpäätteet, kuten com, net, org, jne.

Vaikka sähköposti ei suoraan liity kotisivuihin, hankitaan ammattimaiset osoitteet (esim. nimi@yritys.fi) yleensä samalla. Saatavilla on ilmainen webmail, mutta sen luotettavuus, roskapostisuodatus, käyttöliittymä ja tilan määrä eivät useimpia yrittäjiä tyydytä. Microsoft 365 ja Google Workspace tarjoavat pilvitallennustilan, kalenteritoiminnot ja erinomaisen sähköpostikokemuksen myös puhelimella.

Verkkosivujen analytiikkatyökalut auttavat sivuston omistajia ymmärtämään kävijöiden käyttäytymistä ja sivuston suorituskykyä.

20.1. Google Analytics (GA4)

Ilmainen ja ylivoimaisesti suosituin vaihtoehto pk-yritysten analytiikkaan on Google Analytics 4 (GA4).

GA4 saat selville mm.:

  • Kävijämäärät
  • Mistä kävijät tulevat
  • Suosituimmat alasivut
  • Sivuilla vietetyn ajan
  • Mitä kävijät tekevät sivustolla
  • Mitkä painikkeet saavat eniten klikkauksia
  • Kuinka moni vierailee vain 1 sivulla
  • Kävijöiden sijainnit
  • Palaavat kävijät

20.2. Microsoft Clarity (videotallenteet + lämpökartat)

Microsoft Clarity on ilmainen työkalu, joka kerää käyttäjien vierailuja videotallenteina ja näyttää lämpökartat. Videotallenteista näet tarkasti, mitä kävijät ovat tehneet. Lämpökartat kertovat, mihin he ovat kiinnittäneet huomionsa ja kuinka pitkälle he ovat skrollanneet sivuilla. Clarity tuo lisäymmärrystä siitä, miten ihmiset käyttäytyvät sivustolla ja auttaa tekemään sivustosta paremman.

20.3. Google Search Console

Google Search Consolen avulla voit seurata hakusanojen tuomaa liikennettä, tunnistaa sivuston teknisiä virheitä ja korjata niitä, sekä analysoida, mitkä sivut saavat eniten kävijöitä milläkin avainsanalla. Yrittäjän kannattaa hyödyntää Search Consolea mahdollisimman paljon.

Useimmin kysytyt kysymykset

Kotisivujen budjetti riippuu sivuston laajuudesta, toiminnallisuuksista ja toteutustavasta.

Suuntaa antava taulukko tyypillisistä mikroyrityksen (alle 10 työntekijää) kotisivuista:

Yksinkertaiset kotisivut350–600 €
Huolitellut kotisivut700–2500 €
Laaja sivusto2600–5 000 €

Huomioi myös vuosikustannukset (n. 120-250 €), kuten verkkotunnus, webhotelli, ylläpito ja sähköpostilaatikot. Paras tapa saada tarkka budjetti on pyytää tarjous verkkosivujen tekijältä omien tarpeidesi pohjalta.

Voit myös laskea budjetin hintalaskurillamme.

Aktiivisella yrityksellä verkkosivut toimivat yrityksen digitaalisena käyntikorttina, parantavat näkyvyyttä hakukoneissa, luovat uskottavuutta ja tarjoavat asiakkaille tietoa palveluista tai tuotteista. Ilman kotisivuja yritys menettää ainakin osan potentiaalisista asiakkaistansa kilpailijoille, joilla on houkuttelevat kotisivut. Yrityksen alkutaipaleella Facebook-sivut voivat riittää, mutta mahdollisimman nopeasti kannattaa hankkia myös nettisivut.

Kotisivujen tekeminen itse voi on edullisin vaihtoehto ja ilman aikaisempaa kokemusta helppokäyttöisillä verkkosivualustoilla voi päästä ihan kelpo lopputulokseenkin. Tämä vaihtoehto voi toimia erityisesti pienille yrityksille, joilla on yksinkertaiset tarpeet ja halu oppia itse tekemään ja päivittämään sivuja.

Miinuspuolena itse tehdyt sivut voivat viedä paljon aikaa ja jättää amatöörimäisen kuvan yrityksestä, jos tekninen osaaminen ei ole riittävää. Ammattilaisen tekemät verkkosivut taas ovat yleensä visuaalisesti houkuttelevampia, hakukoneoptimoituja ja toiminnallisesti luotettavampia. Jos haluat tehokkaat ja myyvät kotisivut, ulkopuolisen asiantuntijan apu on usein sijoitus, joka maksaa itsensä nopeastikin takaisin.

Paras alusta kotisivuille riippuu yrittäjän tarpeista, budjetista ja teknisestä osaamisesta. WordPress on maailman suosituin kotisivualusta yli 44 % osuudellaan. Se on alustana joustava, hakukoneystävällinen ja laajennettavissa monilla erilaisilla lisäosilla.

Vaikka WordPress-sivustoja pystyy tänä päivänä rakentamaan helposti vedä ja pudota -tyylisten editoreiden avulla, ovat Webnode, Weebly, Wix ja Squarespace vielä amatööriystävällisempiä. Eli jos teet sivut täysin itse ilman minkäänlaista kokemusta tai ulkopuolista apua (asennus, teeman alustus, webhotellin hankinta, jne.), suosittelen tutustumaan näihin 4 jälkimmäiseen alustaan.

Mikäli tarvitset myös verkkosivuillesi verkkokaupan, on WordPress todennäköisesti paras vaihtoehto siinä tapauksessa. Jos taas teet pelkän verkkokaupan, on Shopify erinomainen valinta. Yrityksen kannattaakin valita alusta sen mukaan, millaisia toiminnallisuuksia tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa.

Ilmaisia kotisivualustoja on saatavilla useita, mutta niiden käyttöön liittyy usein rajoituksia. Webnode, Wix, WordPress.com, Weebly ja Google Sites tarjoavat maksuttomat versiot, mutta ilmaisversioissa on käyttöä haittaavia ominaisuuksia.

Yleisimpiä ilmaisten alustojen käyttöä haittaavia ominaisuuksia ovat:

  • Mainokset
  • Ei omaa domainia (esim. yrityksesi.wixsite.com)
  • Ei pääsyä analytiikkaan
  • Rajoituksia tallennustilassa
  • Rajoituksia vierailijamäärissä

"Ilmaisia lounaita ei ole olemassa"

Sanonta pätee tässäkin, sillä ilmaisten alustojen tehtävä on koukuttaa käyttäjä tekemään sivustoaan eteenpäin, kunnes jossain kohtaa hän hoksaa, ettei ilmainen versio todellisuudessa välttämättä riitäkään. Useimmilla tämä tulee eteen oman domain (yrityksesinimi.fi) kohdalla.

Tehty työ roskiin vai käsi lompakolle?

Sivusto on tässä vaiheessa saatettu työstää jo sen verran pitkällä, ettei enää viitsi heittää tehtyä työtä roskiin. Samaan aikaan uuden alustan opettelu saattaa tuntua liian isolta kynnykseltä, joten ilmainen käyttäjä muuttuukin maksulliseksi käyttäjäksi.

Ilmaiset alustat sopivat hyvin harrasteprojekteihin tai kevyen liiketoiminnan koeponnistukseen, mutta vakavasti otettavien yrityksien kannattaa hankkia heti alussa kunnon kotisivut. Tekee ne sitten itse tai ammattilaisen toimesta.

Ammattimainen ja selkeä ulkoasu, looginen ja mukaansatempaava sisältö, sekä laadukkaat kuvat ja muut visuaaliset elementit luovat positiivisen ensivaikutelman ja tekevät yrityksestä luotettavamman. SSL-salaus (https://) on tärkeä merkki sivuston turvallisuudesta ja selaimet ilmoittavatkin sen puutteesta "ei turvallisena". Myös selkeä navigointi ja sivuille upotetut hyvät asiakasarvostelut lisäävät luotettavuutta. Vilkkuvat mainokset tai muuten sekava sivusto ilman selkeitä yhteystietoja on merkki epäluotettavuudesta.

Nyt on korkea aika nostaa teidänkin verkkosivut uudelle tasolle

Tehdään verkkosivuistanne väsymätön liidikone. Kone, jonka käyttäjät löytävät hakukoneiden kautta ja jossa he viihtyvät ja tekevät sivuston omistajan, eli sinun toivomia toimenpiteitä.

Jätä yhteydenottopyyntö

Palvelusivut LEO

Pyydä maksuton arvio

Saat konkreettisia kehitysehdotuksia, jotka tekevät sivustostasi entistä paremman!

Täytä lomake alla, niin saat asiantuntijoidemme tekemän ilmaisen arvion. Ei sitoumuksia, vain hyviä ideoita. 🚀

Maksuton arvio -lomake (pop up lomake (EI exit-intent))

Maksuton arvio:
Paranna sivustoasi ja nappaa lisää asiakkaita!

Tuntuuko, että verkkosivustosi ei hyödynnä täyttä potentiaaliaan? Me autamme sinua ymmärtämään, millä toimenpiteillä voisit saada enemmän asiakkaita.

Pyydä maksuton arvio – saat konkreettisia kehitysehdotuksia, jotka tekevät sivustostasi entistä paremman!

Täytä lomake alla, niin saat asiantuntijoidemme tekemän ilmaisen arvion. Ei sitoumuksia, vain hyviä ideoita. 🚀

Maksuton arvio -lomake (pop up lomake (EI exit-intent))