Tekstisisällöt ovat kotisivujesi tärkein elementti
Sisällöntuotanto yrityksen kotisivuille
Sisällöntuotannon avulla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä ja myyntiä
Kotisivut ovat yrityksesi tärkein markkinointiväline, mutta hienoimmatkaan sivut eivät toimi sellaisenaan, jos sivuilta puuttuu vakuuttava tekstisisältö. Toimivat sisällöt luovat lisäarvoa sekä käyttäjille että yritykselle. Hyvien sisältöjen avulla voit vakuuttaa kotisivuillasi vierailevat kävijät asiantuntijuudestasi, ohjata heidät ostopolulla eteenpäin kohti konversioita ja kasvattaa samalla yrityksesi näkyvyyttä.
Ulkoistamalla sisällöntuotannon saat sivuillesi kohderyhmääsi puhuttelevat myyvät tekstit, jotka on helppo lukea ja omaksua. Varmistat, että tekstit ovat sekä kieleltään että rakenteeltaan optimaaliset ja oikeiden avainsanojen avulla tukevat osaltaan myös hakukoneoptimointia. Säästät aikaa ja vaivaa, sillä sisällöntuotanto ei vaadi sinulta kuin yhden puhelinhaastattelun.
Tekstisisällöt kotisivuillesi edulliseen tuntihintaan
Sisällöntuotantopalvelumme avulla laitat kotisivujesi tekstit kerralla kuntoon, edulliseen 80 €:n tuntihintaan! Älä anna kotisivujen sisällöntuotannon muodostua yrityksesi ikuisuusprojektiksi. Sen sijaan, että yrittäisit kirjoittaa sisällöt työkiireidesi keskellä tai laiminlöisit tekstien tuottamisen kokonaan, tilaa meiltä tekstit kotisivuillesi. Näin säästät arvokasta aikaasi ydinosaamiseesi ja varmistat, että kotisivuillasi on laadukasta sisältöä.
Sisällöntuotantoa siinä laajuudessa kuin tarvitset
Meiltä voit tilata juuri haluamasi määrän sisällöntuotantoa. Muutamien tuntien sisällöntuotannolla saat ytimekkäät palvelukuvaukset kotisivuillesi, tai jos haluat todella panostaa, kirjoitamme sinulle kattavammat tekstit, joilla erotut kilpailijoistasi. Me kartoitamme, millaiset sisällöt toimisivat kotisivuillasi parhaiten ja laskemme sinulle tarjouksen heti. Voit myös itse määritellä sisällöntuotannolla tietyn budjetin, jolloin laadimme sinulle sisällöt tuntimäärän mukaan. Sinä päätät.

Oikoluku ja vanhojen sisältöjen hiominen myyvemmiksi
Jos et tällä hetkellä halua investoida kokonaan uuteen sisältöön, voimme myös auttaa sinua parantamaan olemassa olevia tekstejä pienelläkin budjetilla. Jo parissa tunnissa voimme muovata sivujesi vanhoista tekstisisällöistä myyvemmät. Mikäli haluat kirjoittaa kotisivujesi tekstit itse, voit jättää myös pelkän oikeinkirjoituksen sisällöntuottajiemme tarkistettavaksi. Kielenhuollon ammattilaiset varmistavat tekstisi sujuvuuden ja virheettömyyden!
“80 % ihmisistä tutkii pienyrityksiä verkossa ennen ostopäätöksen tekemistä, siksi kotisivujen sisällöntuotanto on ratkaisevin tekijä asiakkaiden vakuuttamiseksi”
Miksi valita Helppojen kotisivujen sisällöntuottajat?
- Tarjoamme laadukasta sisältöä edulliseen tuntihintaan
- Kirjoitamme sisältöä juuri sen verran kuin sinä haluat
- Teemme aina taustatyötä ja perehdymme jokaisen asiakkaamme toimialaan
- Tuotamme myyvät sisällöt, ja sinä säästät omaa aikaasi ja vaivaasi

Olli-Pekka Asikainen

Kirsi Arjaranta
Miksi sisällöntuotantoon kannattaa panostaa?
Oikein kohdennettu teksti tavoittaa potentiaalisimmat asiakkaat
Tunne kohderyhmäsi
Sisällöntuotanto lähtee aina liikkeelle paitsi yrityksen myös sen kohderyhmän tuntemisesta. Kotisivujen sisältö pitää suunnitella sen mukaan, millainen sanoma ja tyyli vetoavat parhaiten yrityksen kohderyhmään. Ihmiset arvostavat omaa aikaansa, joten heille täytyy antaa hyvä syy käyttää sitä yrityksen sivujen parissa. Sisältöjen on tarjottava ratkaisuja ja tuotava ilmi asiakkaille tarjottavat hyödyt.
Tarjoa hyödyllistä informaatiota
Hyvät sisällöt kertovat tärkeimmät ja kiinnostavimmat asiat yrityksestä mahdollisimman ytimekkäästi ja nopeasti, mutta lisäksi ne myös tarjoavat runsaasti lisätietoa siitä kiinnostuneille. Hyvät sisällöt saavat käyttäjän viihtymään sivujen parissa, mikä parantaa myös sivujen hakukonenäkyvyyttä.
Ohjaa asiakkaita ostopolulla eteenpäin
Tarkasti kohdennetun sisällön avulla on mahdollista tavoittaa potentiaalisimmat asiakkaat ja tehostaa kävijöiden konvertoitumista asiakkaiksi. Oikeille kohderyhmille tuotettu sisältö puhuttelee sivujen vierailijoita ja johdattaa heitä käyttäjäpolulla eteenpäin tukien ostopäätöstä. Hyvä sisältö toimii myyntipuheena, joka houkuttelee asiakkaita toimimaan.
Lue lisää kohderyhmän huomioimisesta ja sisällöntuotannosta blogiartikkelistamme Huomioi ostajapersoonat yrityksesi sisällöntuotannossa ja markkinoinnissa.
Sisällöntuotanto tukee hakukonenäkyvyyttäsi
“Hakukoneoptimointiin vaikuttavat monet eri tekijät”
Jotta kotisivut voisivat saavuttaa parhaan mahdollisen näkyvyyden ja nousta mahdollisimman korkealla Googlessa, tulisi ne optimoida hakukoneita varten. Hakukoneoptimointiin vaikuttaa monet eri tekijät, kuten esimerkiksi sivuston rakenne, nopeus ja ulkoiset linkit sekä alan kilpailu.
“Myös sisällöntuotannolla on tärkeä rooli sivujen näkyvyyden kannalta”
Teknisen hakukoneoptimoinnin lisäksi myös sisällöntuotannolla on tärkeä rooli sivujen näkyvyyden kannalta. Sivuston näkyvyyttä on äärimmäisen haastavaa parantaa, jos sisällöntuotanto ei ole kunnossa. Sisältöjä voidaankin optimoida avainsanojen avulla, eli käyttää teksteissä sellaisia sanoja, joilla sivujen halutaan löytyvän hakutuloksissa. Tärkeimmät avainsanat pystytään selvittämään avainsanatutkimuksen avulla.
“Hakukoneet käyvät eri sivustojen sisältöjä läpi ja etsivät vastaavuuksia kävijän käyttämien hakutermien kanssa”
Avainsanojen lisäksi otsikoiden, linkkien ja leipätekstien vastaavuus on tärkeässä roolissa, kun kirjoitetaan tekstisisältöjä. Hakukoneet käyvät eri sivustojen sisältöjä läpi ja etsivät vastaavuuksia kävijän käyttämien hakutermien kanssa. Esimerkiksi Google priorisoi tuloksissaan sivuja, joiden linkki, otsikko ja muu tekstisisältö vastaavat toisiaan.
“Hakukoneet suosivat sivustoja, joissa on hyvät ja laajat tekstisisällöt”
Hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen laadukasta sisältöä ja suosivat siksi sivustoja, joissa on hyvät ja laajat tekstisisällöt, ja joille on osoitettu riittävästi laadukkaita ulkoisia ja sisäisiä linkkejä. Jokaisella sivulla kannattaakin kertoa käsiteltävästä aiheesta mahdollisimman kattavasti ja monipuolisesti.
On kuitenkin hyvä muistaa, että mikäli haluaa panostaa sivujen hakukonenäkyvyyteen kannattaa sisällöntuotannon lisäksi teettää sivustolle myös hakukoneoptimointi.
Sisältöjen avulla saat kävijät viihtymään kotisivuillasi
Vaikka tärkeiden avainsanojen käyttäminen on merkittävässä roolissa tekstien optimoinnissa, tärkeintä on kuitenkin saada kävijät viihtymään sivuilla ja tehdä heihin positiivinen vaikutus. Tylsän ja summittaisesti avainsanoja täyteen ahdetun sisällön sijaan selkeästi jäsennelty, informatiivinen ja luonnollinen tekstikokonaisuus palvelee lukijoita parhaiten.
Google huomioi hakutuloksissaan muun muassa sivujen kävijämäärät ja kävijöiden keskimääräiset vierailuajat. Mitä paremmin yrityksesi sivut houkuttelevat kävijöitä ja saavat heidät jäämään, sitä paremmin yrityksesi myös näkyy hakutuloksissa.
Jos haluat tietää lisää hakukoneoptimoinnista, lue myös blogiartikkelimme Hakukoneoptimointi Googlessa, 205 vaikuttavaa tekijää.
Hyvät sisällöt myyvät
Sisältöjen täytyy olla helposti lähestyttäviä, houkuttelevia ja helppolukuisia, jotta vierailijat jaksavat uppoutua niihin. Liian pitkät ja raskaslukuiset tekstit ajavat kävijät nopeasti pois. Pidemmät tekstit kannattaa jakaa väliotsikoilla pienempiin osiin.
Hyvästä tekstisisällöstä selviää nopealla vilkaisulla, mikä siinä on merkittävää ja miksi kävijän kannattaa lukea se. Erityisen tärkeää tämä on yrityksen tuotteiden ja palveluiden kuvauksissa. Kun yritykseen tutustuminen on mukavaa ja vaivatonta, on sivuilla vierailijasta helpompi saada asiakas.
Responsiivisuus on tärkeää, sillä yhä useammat tutustuvat sivuihisi mobiilissa
Sisällöntuotannossa on huomioitava mobiiliystävällisyys
Sivujen sisällöntuotannossa täytyy ottaa huomioon myös mobiiliystävällisyys, sillä nykyään yhä useampi käyttää nettiä mobiililaitteilla. Esimerkiksi vuonna 2018 yli 50 % kaikesta verkkosivuliikenteestä koko maailmassa tehtiin nimenomaan puhelinten kautta.
Jopa 61 % mobiilikäyttäjistä kertoo poistuvansa sivuilta, mikäli ne eivät ole responsiiviset
Jos sisältöjä on vaikea lukea mobiilissa, yritys saattaa karkottaa suuren osan potentiaalisista asiakkaistaan pois. Jopa 61 % mobiilikäyttäjistä nimittäin kertoo, etteivät he jää sivuille, mikäli kotisivut eivät ole responsiiviset, eli näytä hyvältä ja toimi puhelimella yhtä näppärästi kuin isommilla näytöillä.
Hyvät sisällöt on helppo lukea pieneltä ruudulta
Kun hankit kotisivusi ja sisällöntuotannon meiltä, sivujesi sisällöt näyttävät hyvältä kaikilla laitteilla. Pidämme huolen, että sisällöt ovat houkuttelevia ja helppolukuisia niin mobiilissa kuin isommillakin näytöillä.
Kirjoitatko sisällöt itse?
Jos haluat tietää enemmän siitä, millaista hyvä sisältöä oikeastaan on ja miten sitä tuotetaan, käy lukemassa blogiartikkelimme Miten tuottaa hyvää tekstisisältöä nettisivuille?
Me tuotamme sisältöä, joka…
- tarjoaa ratkaisuja asiakkaidesi ongelmiin.
- vakuuttaa vierailijat yrityksesi asiantuntijuudesta.
- on selkeästi jäsenneltyä ja helposti omaksuttavaa.
- tukee asiakkaasi ostoprosessia ja johdattaa häntä kohti konversiota.
Mitä on sisällöntuotanto?
Sisällöntuotanto on yrityksen eri kanaviin tuotettavaa sisältöä. Sen tarkoituksena on lisätä omalta osaltaan yrityksen näkyvyyttä, tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, tarjota ratkaisuja heidän ongelmiinsa ja tukea yrityksen liiketoiminnallisten tavoitteiden toteutumista. Helpoilla kotisivuilla sisällöntuotanto tarkoittaa etenkin yritysten kotisivuille ja blogiin tuotettavaa tekstisisältöä.
Mitä hyötyä siitä on?
Hyvät sisällöt ovat osa yrityksen markkinointia. Sisällöntuotannon avulla kerrotaan yrityksestä ja sen tarjoamista palveluista sekä tuotteista selkeästi ja informatiivisesti. Sen avulla vahvistetaan yrityksen asiantuntijuuskuvaa ja pyritään vakuuttamaan asiakkaat. Sisällöntuotannon avulla tuetaan hakukonenäkyvyyttä esimerkiksi Googlen hakutuloksissa.
Miten sisältöä tuotetaan?
Sisällöntuotannon edellytyksenä on yrityksen toimialaan perehtyminen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tutustutaan yritykseen, sen palveluihin ja tuotteisiin, minkä jälkeen muutetaan ne informatiiviseen ja houkuttelevaan tekstimuotoon. Selvitetään yrityksen kohderyhmät ja tuotetaan tekstiä, joka palvelee heitä.
Tarvitsetko sisällöntuotantoa yrityksesi muihin kanaviin, kuten vaikkapa blogiin tai messuesitteisiin?
Miksi sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa?
- Sisällöntuottaja kirjoittaa hyvin jäsenneltyä ja vakuuttavaa tekstiä.
- Sinulle jää enemmän aikaa keskittyä omaan ydinosaamiseesi.
- Sisällöntuottaja osaa asettua asiakkaidesi saappaisiin ja tarjota tuoreen näkökulman sinulle itsestään selviin asioihin.
- Ammattilaisen kirjoittamassa tekstissä pilkut ja pisteet ovat paikallaan.
Näin me tuotamme sisältöä
1. Kartoitus ja haastattelu
Voidaksemme tuottaa yrityksesi näköistä sisältöä, joka palvelee juuri sinun kohderyhmiäsi, meidän täytyy tuntea teidät. Sisällöntuotantoprosessi lähtee käyntiin palveluidesi ja sisällöntuotantoon käytettävän budjetin kartoittamisesta. Kartoituksen pohjalta ehdotamme yrityksellesi sopivaa sisällöntuotannon tuntimäärää tai voit halutessasi itse asettaa suoraan sen euromäärän, jonka tällä hetkellä olet valmis sijoittamaan sisällöntuotantoon. Sisällöntuottajamme haastattelevat sinua puhelimitse.
2. Taustatyöt ja kirjoittaminen
Puhelinhaastattelun ja yritykseesi tutustumisen jälkeen kartoitamme kilpailijoidesi sivut ja perehdymme toimialaasi. Teemme tietenkin myös hakusanatutkimuksen ja kartoitamme ne avainsanat, joilla potentiaaliset asiakkaat voisivat etsiä tarjoamaasi sisältöä Googlesta ja muista hakukoneista. Taustatyön jälkeen sisällöntuottajamme kirjoittavat kohderyhmällesi suunnatut ja myyvät tekstit, jotka tukevat asiakkaidesi ostoprosessia.
3. Viimeistely ja julkaisu
Sen jälkeen, kun olemme saaneet tekstisisällöt valmiiksi, lähetämme ne sähköpostitse sinulle luettaviksi ja kommentoitaviksi. Kun olet lukenut tekstit, hiomme niitä vielä tarvittaessa ja teemme muutoksia toiveidesi mukaan. Lopuksi sisällöntuottajamme oikolukevat tekstit, ja sisällöt ovat valmiit julkaistaviksi.
Haluatko saada täyden hyödyn irti kotisivujesi sisällöistä?
Varmista mainonnan avulla, että käyttäjät löytävät tiensä sivuillesi ja pääset vakuuttamaan heidät! Tutustu edulliseen Google Ads markkinointipalveluumme!
Ota yhteyttä niin kartoitetaan yhdessä kotisivujesi sisällöntuotannon tarve!