Nämä 12 asiaa yhdistävätparhaita WordPress-sivuja
WordPress-kotisivut yrityksellesi
1. Maailman suosituimman verkkosivualustan hyödyt
Mistä elementeistä parhaat WordPress-kotisivut siis rakennetaan?
Kaikki lähtee liikkeelle oikean teeman valinnasta. Siksi käytämme aina sivustojen rakentamiseen maailman suosituimman verkkosivualusta WordPressin monipuolista Elementor-rakentajaa ja Hello-teemaa.
Niiden avulla pystymme tekemään yrityksellesi näyttävät ja tyylikkäät sivut, jotka toimivat nopeasti niin pöytäkoneilla kuin mobiililaitteillakin. Voimme myös nopeasti muokata sivuja vastaamaan asiakkaiden muuttuvia tarpeita.
Elementorin visuaalisella rakentajalla voit myös itse helposti päivittää uutta sisältöä kotisivuillesi. Tämä säästää arvokasta työaikaasi, kun muutosten tekeminen ei vaadi tuntikausien tappelua hankalan järjestelmän kanssa.
WordPressin suuren suosion takia sen käyttöön on myös erittäin helppoa löytää apua.
Asiakkaalle lisäarvoa
Elementor-rakentajalla ja Hello-teemalla sivuja ei tarvitse koodata joka kerta tyhjästä, vaan voimme keskittyä asiakkaille lisäarvoa tuottaviin asioihin.
Otetaanpa käytännön esimerkki:
Kuvittele, että maksat verkkosivujasi tekevälle yritykselle kymmenestä. työtunnista.
Sivujen tekijä voi joko käyttää 5 tuntia sivurungon koodaamiseen ja 5 tuntia ulkoasun suunnitteluun
TAI
Elementorilla tunnin alustukseen ja loput 9 tuntia ulkoasun ja sivujen hiomiseen, jolloin et maksa turhasta taustatyöstä.
Kumman vaihtoehdon ajattelet johtavan näyttävämpään lopputulokseen ja antavan enemmän vastinetta rahoillesi?
Oletko kiinnostunut WordPress-kotisivuista?
2. Mobiiliystävälliset WordPress-kotisivut
Maailmalla nykyään yli puolet kaikesta netinkäytöstä tehdään mobiililaitteilla ja mobiilin käyttöaste vain kasvaa koko ajan:
Suomalaisista 47 % käyttää kännykällä Internetiä päivittäin tai lähes päivittäin, joten verkkosivujen täytyy olla mobiiliystävällisiä.
Kaikki tekemämme sivustot ovat responsiivisia, eli ne skaalautuvat automaattisesti kaiken kokoisilla näytöillä. Sivut toimivat siis hyvin niin pöytätietokoneilla, kannettavilla, tableteilla kuin älypuhelimillakin.
Hyödynnä mobiilin mahdollisuudet
Verkkosivut kannattaa aina tehdä niin, etteivät ne ainoastaan toimi ongelmitta mobiililaitteilla, vaan myös hyödyntävät tehokkaasti niiden tarjoamia mahdollisuuksia.
Voimme myös lisätä WordPress-kotisivuillesi erilaisia mobiilikäyttöä helpottavia toiminnallisuuksia kuten soittopainikkeen, jolla mobiilikäyttäjä voi helposti soittaa suoraan yritykseesi yhdellä klikkauksella.
Tällaiset käyttömukavuutta parantavat ominaisuudet sivuillasi alentavat kävijän kynnystä ottaa sinuun yhteyttä.
3. Luotettava ylläpito nopealla palvelimella
Jokainen verkkosivu tarvitsee toimiakseen palvelintilat ja domainin eli www-osoitteen. Yleensä mikä tahansa palvelin ei kuitenkaan riitä:
Yrityksille on olennaista, että palvelintilat ovat nopeat ja toimivat luotettavasti.
Asennamme asiakkaidemme WordPress-kotisivut tehokkaille pilvipalvelimille, jotka soveltuvat yritysten tarpeisiin selvästi ns. “perinteisiä palvelimia” paremmin.
Pilvipalvelimia käyttävät sivut latautuvat vierailijalle nopeammin, mikä parantaa sivuston käytettävyyttä etenkin mobiiilissa.
Monipuoliset tukipalvelut
Useimmille asiakkaillemme on tärkeää, että he saavat kotisivuilleen kaiken tarvittavan yhdestä paikasta. Siksi haluamme olla sinulle täyden palvelun yhteistyökumppani:
Meiltä saat WordPress-nettisivujen ja palvelintilojen lisäksi myös domainin, Microsoft 365- tai Google Workspace ‑sähköpostilaatikot sekä kattavat tukipalvelut saman katon alta.

4. Näyttävät ja modernit WordPress-kotisivut
Sivuston visuaalinen ilme määrittää sen, millaisen käsityksen kävijä saa yrityksestä saapuessaan ensi kertaa sen kotisivuille:
Hyvin suunniteltu layout, houkutteleva värimaailma ja oikein valitut kuvat antavat yrityksestä luotettavan ja ammattitaitoisen vaikutelman.
Meiltä saat tyylikkäät ja yrityksesi näköiset verkkosivut, joilla vakuutat potentiaaliset asiakkaasi. Voimme rakentaa sivut suoraan sinun visiosi mukaan, tai voit jättää sivujen suunnittelun osaaviin käsiimme. Asiantuntevat sivujen tekijämme valitsevat WordPress-kotisivuillesi sopivimmat fontit, värit, layoutin ja kuvat.
Tyylikkäät kuvat
Sivujesi kuvina voidaan käyttää esimerkiksi laadukkaita kuvapankkikuvia, ammattivalokuvaajan ottamia kuvia, itse ottamiasi valokuvia tai näiden yhdistelmää.
Kuvapankkien tarjonta on nykyään niin laaja, että niistä kyllä löytyy laadukkaita ja omaperäisiä kuvia myös ammattimaisille kotisivuille.
Graafikon suunnittelema ulkoasu
Mikäli haluaisit panostaa WordPress-kotisivujesi ulkoasuun vielä enemmän, voit myös tilata niille graafikkomme suunnitteleman upean layoutin.
Lisäksi graafikkomme voi auttaa sinua kaikissa muissakin visuaaliseen suunnitteluun liittyvissä asioissa, kuten bannereiden suunnittelussa tai yrityksesi logon päivittämisessä.
Tai mikset tilaisi samalla tyylikästä ja yhdenmukaista yritysilmettä logoineen, käyntikortteineen ja esitteineen:
Graafikkomme voi luoda yhtenäisen visuaalisen ilmeen, joka tekee yrityksestäsi tunnistettavan ja auttaa sitä erottumaan kilpailijoistasi.
5. Järkevä sivuston rakenne ja kävijäpolku
Suunnittelemme WordPress-sivuillesi loogisen rakenteen, jota kävijöiden ja hakukoneiden on helppoa seurata. Sivuston rakenne on kriittinen osa kotisivujen käytettävyyttä ja hakukonenäkyvyyttä.
Vierailijat turhautuvat sekavasti rakennettuihin sivuihin, joilta he eivät helposti löydä mitä tarvitsevat. Pettyneet kävijät eivät kauaa sivustolla viihdy etsimässä kaipaamaansa informaatiota, vaan kääntyvät mieluummin kilpailijoiden puoleen.
Siksi suunnittelemme sivustollesi järkevän linkkirakenteen, joka kannustaa kävijää jäämään sivuille ja ohjaa tämän haluttujen sisältöjen luo.
Tuo tärkeät asiat houkuttelevasti esille
Hyvällä sivuston rakenteella paitsi autamme kävijöitäsi löytämään etsimänsä tiedon, myös tarjoamme heille houkuttelevasti niitä asioita, joita haluat tuoda esille:
Tämä kävijäpolku auttaa ohjaamaan kävijän sivulta toiselle ja houkuttelee häntä lopulta ottamaan yritykseen yhteyttä tai tekemään tilauksen tai muun haluamasi toimenpiteen.
Rakenne vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen
Järkevä rakenne myös auttaa sivujasi löytymään paremmin hakutuloksissa. Tärkeät asiat kotisivuilla kannattaa jakaa omille välilehdilleen, jotka nimetään ja otsikoidaan sen mukaan, millä hakusanoilla niiden halutaan löytyvän. Silloin hakukoneiden on paljon helpompi löytää kyseinen sivu.
Omat alasivut tärkeille palveluille
Kaikkia yrityksen eri palveluita ei ole hyvä laittaa yhdelle “palvelut”-alasivulle, jota hakukoneet eivät osaa tarjota tiettyä palvelua etsivälle asiakkaalle:
Jokaiselle tuotteelle tai palvelulle kannattaa sen sijaan luoda oma alasivunsa, jossa kerrotaan aiheesta kattavasti ja jonne on helppo ohjata kävijöitä.
Jos yrityksesi esimerkiksi vuokraa muuttoautoja, voisit nimetä WordPress-kotisivuillasi kyseisestä palvelusta kertovan alasivun otsikolla “vuokraa muuttoauto”, ja käyttää linkkinä “kotisivujesiosoite.fi/vuokraa-muuttoauto”, jotta Google osaa tarjota sivua paremmin hakijoille.
Näin vuokrausaikeissa olevat asiakkaat löytävät palvelusi helpommin.
6. Myyvät sisällöt WordPress-kotisivuillesi
Voidaan sanoa, että kaikkein tärkein elementti verkkosivuilla on niiden sisältö. Siinä missä hyvä rakenne tekee sivustosta käyttäjäystävällisen, hyvät sisällöt tekevät siitä kiinnostavan ja saavat vierailijan jäämään sivuille:
Sivujen sisällön avulla kävijöille luodaan mielikuvaa yrityksestä ja saadaan heidät vakuuttuneiksi tuotteiden ja palveluiden laadusta.
Kansainvälisten tutkimusten mukaan jopa 80 % asiakkaista tutkii pienyrityksiä verkossa ennen ostopäätöksen tekemistä.
Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksen on voitava antaa vakuuttava kuva itsestään kotisivuillaan ja pystyttävä houkuttelevasti kertomaan, miksi kävijän kannattaa kääntyä juuri kyseisen yrityksen puoleen.
Ammattilaisen kirjoittamat sisällöt
Sisällöntuotantopalvelumme avulla voit vakuuttaa kohderyhmäsi heitä kiinnostavilla tekstisisällöillä. Sinun tarvitsee vain vastata muutamiin kysymyksiin yrityksestäsi, tuotteistasi ja palveluistasi, ja me hoidamme loput.
Sisällöntuottajamme kirjoittavat WordPress-sivuillesi myyvät tekstit, jotka vetoavat sivujesi kävijöihin ja tuovat esiin yrityksesi parhaat puolet.
Saat sivustollesi kirjoittamisen ammattilaisen laatimat tyylikkäät, kiinnostavat ja helppolukuiset tekstit, joista selviää nopealla vilkaisullakin, miksi lukijan kannattaa käyttää aikaansa yrityksesi sivuilla.
Google suosii hyviä sisältöjä
Kirjoittamalla sivuillesi kattavat sisällöt pystymme myös antamaan kotisivuillesi paremmat mahdollisuudet löytyä hyviltä paikoilta Googlen hakutuloksissa.
Hakukoneet priorisoivat tuloksissaan sivuja, joiden osoite, otsikko ja muu tekstisisältö vaikuttavat vastaavan sekä toisiaan että käyttäjän tekemää hakua.
Asiantunteva avainsanakartoitus
Sisällöntuottajamme tekevät aina ensin avainsanakartoituksen, jolla selvitämme, millä avainsanoilla sivuillesi olisi tärkeää saada hakukonenäkyvyyttä.
Jos esimerkiksi palvelustasi voidaan puhua monella eri synonyymillä, avainsanakartoituksesta käy ilmi kuinka kilpailtuja eri synonyymit ovat ja kuinka paljon niillä tehdään Google-hakuja.
Kartoituksen perusteella autamme sinua valitsemaan tehokkaimmat avainsanat WordPress-kotisivuillesi ja kirjoitamme näitä avainsanoja käyttäen tekstisisällöt, joilla sivujesi on helpompi löytyä hakutuloksista.
7. Hakukoneystävällisesti tehdyt verkkosivut
Otamme kotisivujesi suunnittelussa hakukonenäkyvyyden huomioon heti projektin alusta lähtien:
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) ei liity pelkästään sivujen rakenteeseen ja sisältöön, vaan se täytyy huomioida koko sivustolla.
Tärkein yksittäinen osa hakukoneoptimointia on sivujen tekstisisältö, mutta hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa lisäksi moni muu tekijä.
Google huomioi hakutuloksia kasatessaan muun muassa sen, kuinka nopeasti sivut latautuvat käyttäjille, kuinka pitkään kävijät sivuilla viipyvät sekä kuinka paljon sivuillesi on linkitetty muilta luotettavilta sivustoilta.
8. Nopeampi sivusto Aseon avulla
Sivuston nopeus vaikuttaa olennaisesti paitsi sen hakukonenäkyvyyteen, myös sen käyttäjäystävällisyyteen. Siksi haluamme tarjota asiakkaillemme tehokkaat työkalut WordPress-kotisivujensa nopeuttamiseen.
Aseo on nettisivujen automaattiseen nopeusoptimointiin keskittyvä Startup, jonka tavoitteena on pienentää sivujen latausaikoja ja siten parantaa sivujen käytettävyyttä ja arvostusta Googlen silmissä.
Google pisteyttää sivustojen mobiili- ja työpöytäversiot asteikolla 0–100 niiden nopeuden mukaan. Aseo.fi:n etusivulta löytyvän linkkitestin avulla voit testata, kuinka nopeaksi Google arvioi tietyn sivuston nopeuden sekä millaiset nopeuspisteet sivusto saisi, jos se käyttäisi Aseota.
Kokeile ilmaiseksi
Voit ottaa Aseon mille tahansa sivustolle ilmaiseksi testikäyttöön 30 vuorokaudeksi. Aseon käyttöönottoon menee vain noin 5 minuuttia.
Testikäytön aikana pääset seuraamaan, kuinka paljon sivujesi hakukonesijoitukset paranevat, ja kuinka paljon sivustosi saa lisää näyttökertoja, vierailijoita ja liidejä.
Tarvetta tai kiinnostusta WordPress ylläpitopalveluille?
9. Meiltä saat WordPress-kotisivuillesi tehokkaan Google Ads ‑mainoskampanjan, joka houkuttelee kohdeyleisösi luoksesi
Google Adsin hakusanamainoksia näytetään luonnollisten hakutulosten ohessa ihmisille, jotka hakevat Googlesta tietyillä hakusanoilla.
Yrityksen mainos siis näkyy käyttäjille, jotka todennäköisesti ovat jo valmiiksi kiinnostuneita ostamaan mainostamasi tuotteen tai palvelun.
Hakusanamainonnalla pääset luonnollisten hakutulosten ohi suoraan hakutulosten kärkipaikoille
Rakennamme sinulle hakusanamainoskampanjan, jossa voit tarkasti määrittää muun muassa sen, millä hakusanoilla ja maantieteellisellä alueella mainosta näytetään, mihin kellonaikoihin ja minä viikonpäivinä.
Google ei veloita mainoksen näyttämisestä lainkaan, vaan maksat avainsanakohtaisen klikkaushinnan silloin, kun joku klikkaa mainosta päästäkseen sivuillesi.
Voit itse vapaasti asettaa juuri haluamasi euromääräisen päiväbudjetin mainoksille, joten käytät mainontaan vain sen verran kuin haluat.

10. Remarketing antaa uuden tilaisuuden vakuuttaa sivujesi kävijät
Voit myös houkutella WordPress-kotisivujesi kävijät myöhemmin palaamaan sivuillesi uudelleenmarkkinoinnilla eli Remarketing-mainonnalla:
Tämä antaa sinulle uuden mahdollisuuden vakuuttaa ne potentiaaliset asiakkaasi, jotka poistuivat sivuiltasi ostamatta.
Toteutamme yrityksellesi tehokkaan uudelleenmarkkinointikampanjan Googlessa tai Facebookissa. Uudelleenmarkkinoinnissa mainosjärjestelmä tunnistaa sivustosi vierailijat, ja näyttää heille mainoksiasi, kun he surffaavat muualla netissä.
Google Remarketing ‑kampanjan mainokset näkyvät Googlen tuhansien yhteistyökumppanien sivustoilla ja palveluissa. Facebook Retargeting –kampanjan mainoksia puolestaan näytetään miljoonien käyttäjien suosimassa Facebookissa.
11. Matalan kynnyksen yhteydenottokanava chatbot
WordPress-kotisivuillesi voidaan lisätä myös asiakkaitasi ympäri vuorokauden palveleva chatbot, jonka avulla vierailijoiden on helppo lähestyä sinua koska tahansa.
Chatbot on chatin välityksellä asiakkaidesi kanssa keskusteleva tietokoneohjelma, johon voidaan ohjelmoida valmiiksi haluamasi määrä vastauksia asiakkaiden mahdollisiin kysymyksiin sekä valmiita keskusteluketjuja.
Asiakas kommunikoi chatbotin kanssa valitsemalla antamistasi vastausvaihtoehdoista.
Tee yhteydenotosta helppoa
Chatbot on matalan kynnyksen kommunikaatiokanava asiakkaan ja yrityksen välillä:
Se tekee yhteydenotosta vaivatonta, houkuttelee yrityksellesi lisää yhteydenottoja kustannustehokkaasti sekä parantaa kävijäkokemusta, kun asiakkaasi voivat tavoittaa sinut juuri silloin kuin haluavat.
Vaikka chatbot ei korvaa ihmistä, se pystyy helposti tarjoamaan sivujesi kävijöille vastaukset rutiininomaisiin kysymyksiin. Tämä säästää arvokasta työaikaa, kun ihmisten työpanos voidaan keskittää monimutkaisempiin tai tuottavampiin työtehtäviin.
Kerää liidejä vaivattomasti
Chatbot myös auttaa sinua keräämään liidejä silloinkin, kun itse olet vapaalla. Chatbot kannustaa potentiaalisia asiakkaita ottamaan yhteyttä, tekemällä yhteydenotosta mahdollisimman vaivatonta.
Chatbotin kautta kävijän on helppo jättää sinulle yhteystietonsa ja yhteydenottopyyntö, johon voit vastata heti kun sinulle sopii.

12. Seuraa verkkosivujesi tehokkuutta
Jotta saat WordPress-kotisivuistasi kaiken hyödyn irti, on tärkeää tietää, miten hyvin sivut täyttävät niille asetetut tavoitteet. Vertailemalla sivujesi liikenteen kehitystä lähtötilanteeseen opit tunnistamaan, mikä toimii ja mikä ei.
Sivuille kannattaa asentaa analytiikkatyökalu Google Analytics, jolla voit helposti seurata esimerkiksi sivuston kävijämääriä, mitkä sisällöt sivuilla ovat kävijöiden suosiossa ja mitä kautta kävijät ovat sivuille tulleet.
Helppo tapa seurata konversioita
Google Analyticsin konversioseurannalla pystyt seuraamaan, kuinka moni sivustosi kävijöistä tekee jonkin haluamasi toimenpiteen:
Voit asettaa konversiotavoitteiksi esimerkiksi yhteystietolomakkeen lähettämisen, uutiskirjeen tilaamisen tai ostoksen tekemisen.
Näin pysyt kärryillä, kuinka suuri osa sivuillasi kävijöistä toimii toivomallasi tavalla, ja pystyt jatkuvasti kehittämään sivujasi tehokkaammiksi.
Tiedät aina, kuinka tehokasta mainontasi on
Google Adsin mainosjärjestelmässä on oma konversioseuranta, joka kertoo tarkkaan, kuinka moni mainosten klikkaajista konvertoituu.
Adsin konversioseurannan avulla näet, houkutteleeko mainos sivuillesi vain vierailijoita vai myös maksavia asiakkaita. Konversioseuranta kuuluu mukaan kaikkiin tekemiimme Google Ads ‑mainoskampanjoihin.