Bing-mainonta pienyrityksille

Päivitetty 7.8.2025

Lukuaika 6 min

Pyydä maksuton arvio sivustosi kehittämisestä

Maksuton arvio -lomake
Leo Sävel

Kirjoittaja:

Leo Sävel

Leo on verkossa tapahtuvan asiakashankinnan seppä ja Helppojen kotisivujen toinen perustajista.

Kurkkaa tästä jos haluat buustata sivustosi liikennettä ja liidimääriä.

Johdanto

Tutustu, kuinka Bing Ads voi laajentaa pienyrityksesi näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita. Räätälöityjen kampanjoiden ja tehokkaan budjetoinnin avulla voit erottua kilpailuilla markkinoilla.

Tässä oppaassa opastamme sinut tilin määrittämisessä, avainsanojen tutkimisessa ja suorituskyvyn seurannassa. Valmistaudu optimoimaan mainoksesi ja maksimoimaan sijoitetun pääoman tuotto.

Bing Ads -tilin määrittäminen

Bing-mainonta pienyrityksille

Artikkelin pääkohdat

  • Opettele hallintapaneelin keskeisimmät toiminnot ja muokkaa näkymä itsellesi sopivaksi – näin kampanjatietojen seuranta sujuu vaivattomasti ja tehokkaasti.
  • Tee huolellinen avainsanatutkimus ja ota käyttöön myös pitkät hakutermit sekä kielteiset avainsanat mainostesi osuvuuden ja tehokkuuden parantamiseksi.
  • Valitse budjettiisi sopiva hinnoittelustrategia ja hyödynnä automaattista tai manuaalista CPC-hinnoittelua parhaan tuoton saavuttamiseksi mainonnassasi.
  • Käytä mainoksissa lisäominaisuuksia kuten sivustolinkkejä ja huomautuksia – ne tekevät mainoksistasi näkyvämpiä ja houkuttelevat useampia klikkauksia.

Pyydä maksuton arvio sivustosi kehittämisestä

Maksuton arvio -lomake

Lisää liikennettä, lisää tuloksia!

Anna tiimimme auttaa yritystäsi kasvattamaan Googlen kautta saatavaa verkkosivujen kävijäliikennettä ja rakentamaan verkkosivuistanne tehokkaan myynnin työkalun.

Leo Sävel
Avainsanatutkimuksen tekeminen

1. Bing Ads -tilin määrittäminen

Microsoft Advertising -matkasi alkaa Bing Ads -hakusanamainonnan verkkosivustolla, jossa voit rekisteröidä Microsoft-tilisi. Jos sinulla ei vielä ole tiliä, voit luoda helposti ilmaisen Outlook- tai Hotmail-tilin ja aloittaa. Kun olet kirjautunut sisään, saat käyttöopastuksen ja mahdollisesti ilmaisia mainosluottoja uusille mainostajille. Pidä yritystietosi käsillä, jotta vahvistus sujuu nopeasti. Lisäksi edullinen bing-hakukonemainonta auttaa optimoimaan mainosbudjetin ja tehostamaan kampanjoiden tuottoa. Tutustu myös verkkosivuston liikenteen kasvattamisesta saadaksesi ideoita.

Microsoft Advertising -tilin luominen

Kun luot tilin, anna tarkat laskutustiedot, aikavyöhykeasetukset ja maksutavat. Valitse budjettisi mukaan luottokortti tai laskutus. Kun olet vahvistanut tietosi, näet päävalikon, jossa on luettelo kampanjoista ja suorituskykymittareista. Tutustu muutaman minuutin ajan valikkovaihtoehtoihin, ilmoitusasetuksiin ja käyttäjärooleihin valmistautuaksesi kampanjan luomiseen.

Yritysprofiilien linkittäminen

Bing Ads -tilin yhdistäminen Microsoft Clarityyn, LinkedIn-sivuun ja Google Analyticsiin voi rikastuttaa tietojasi. Siirry kohtaan ”Linkitetyt tilit” ja hyväksy yhteydet. Tämän integroinnin avulla voit tuoda tavoitteet, kohderyhmät ja seurantakoodit saumattomasti. Käytä yhdenmukaisia nimeämiskäytäntöjä, jotta kampanjat pysyvät järjestyksessä eri alustoilla ja vältyt sekaannuksilta kanavien välistä suorituskykyä analysoitaessa.

Seuraavaksi tutustu tilien rakenteeseen: tilit, kampanjat, mainosryhmät ja mainokset. Jokaisella tasolla on oma tarkoituksensa strategioiden järjestämisessä. Aloita määrittelemällä ylätason tavoitteet, kuten liidien luominen tai verkkosivuston liikenne. Suunnittele budjetin kohdentaminen ja käytä kuvaavia nimiä kampanjoille ja mainosryhmille, jotta mainontastrategioiden skaalaus on selkeää.

Lopuksi kutsu tiimin jäsenet tai yhteistyökumppanit ”Tilin käyttöoikeudet” -kohtaan hallinnoimaan erilaisia tehtäviä. Määritä roolit, kuten järjestelmänvalvoja, tavallinen käyttäjä tai katselija, hallinnoimaan käyttöoikeuksia. Kun tilisi on määritetty oikein, voit siirtyä avainsanojen tutkimiseen ja kampanjasuunnitteluun ja luoda vankan perustan tulevaa optimointia varten.

Kun rakenne on valmis, määritä oletusasetukset kampanjoille, kuten mainosten kierrätys ja budjetin jakautuminen, mainonnan aikataulun ja tavoitteiden mukaisesti.

Tehokkaan mainostekstin kirjoittaminen

2. Avainsanatutkimuksen tekeminen

Tehokas avainsanatutkimus on välttämätöntä, jotta tavoitat oikean kohdeyleisön Bing Adsissa. Aloita brainstormingilla ja keksi avainsanoja, jotka kuvaavat tuotteitasi tai palveluitasi. Käytä Microsoft Advertisingin avainsanatyökalua selvittääksesi hakumäärät, kilpailun ja ehdotetut hintatarjoukset. Keskity valitsemaan avainsanoja, jotka vastaavat käyttäjien aikomuksia ja tasapainottavat korkean hakumäärän ja budjetillasi saavutettavissa olevat hintatarjoukset.

Avainsanan suunnittelutyökalun käyttö

Bing Ads -mainonnan avainsanojen suunnittelutyökalu tarjoaa mittareita, kuten keskimääräiset kuukausittaiset haut, ehdotetut tarjoukset ja kilpailutaso. Syötä avainsanojen siemenet ja tarkista niihin liittyvät ehdotukset. Suodata tulokset kielen, sijainnin ja laitteen mukaan, jotta löydät kohdeyleisöllesi relevantimmat termit. Vie avainsanaluettelo jatkokäsittelyä ja mainosryhmien muodostamista varten. Tämän jälkeen tutustu Google Adsin mainonnan tehostamiseen inspiroituaksesi eri työkaluista.

Pitkien ja kielteisten avainsanojen tunnistaminen

Pitkät avainsanat – pidemmät, tarkemmat lauseet – tuottavat usein korkeammat konversioprosentit ja alhaisemmat klikkauskustannukset, koska kilpailu on vähäisempää. Tutustu kielteisten avainsanojen hallintaan, jotka puolestaan estävät mainoksiasi näkymästä epäolennaisissa hauissa ja vähentävät turhia kuluja. Tarkista säännöllisesti hakutermiraportit uusien kielteisten avainsanojen tunnistamiseksi ja kampanjan kattavuuden parantamiseksi.

Avainsanojen järjestäminen tiiviisti teemoitettuihin mainosryhmiin auttaa parantamaan laatupisteitä ja mainosten osuvuutta. Pyri käyttämään 10–20 avainsanaa mainosryhmää kohti, joilla on selkeä yhteinen teema, jotta kohdennettu mainosteksti ja aloitussivut on helpompi kirjoittaa.

Kun avainsanaluettelo on valmis, määritä sopivat hakutyypit – laaja, lause tai tarkka – tasapainottaaksesi kattavuuden ja tarkkuuden. Käytä laajan hakutyypin muokkaimia lisätäksesi joustavuutta ja säilyttääksesi hallinnan hakujen osuvuuden suhteen.

Tarjousstrategioiden valinta

3. Tehokkaan mainostekstin kirjoittaminen

Mielenkiintoinen mainosteksti herättää huomiota ja saa käyttäjät klikkaamaan mainosta. Bing Adsissa otsikoille ja kuvauksille on merkkirajoitukset, joten jokainen sana on tärkeä. Käsittele käyttäjän ongelmia tai toiveita selkeästi ja korosta ainutlaatuiset myyntivaltit. Lisää yksi tärkeimmistä avainsanoistasi otsikkoon parantaaksesi mainoksen osuvuutta ja laatupisteitä. Tutustu myös pienyritysten markkinointi-ideoihin uusien ideoiden saamiseksi.

Kiinnostavien otsikoiden luominen

Otsikoiden tulee olla selkeitä, hyötykeskeisiä ja ytimekkäitä. Responsiivisissa hakumainoksissa voit testata enintään kolme otsikkoa. Kokeile erilaisia näkökulmia: hinta, kiireellisyys, yksinoikeus tai sosiaalinen todiste. Vaihda otsikoita usein ja seuraa niiden suorituskykyä, jotta löydät vakuuttavimman viestin.

Käytä selkeitä toimintakehotuksia

Kannusta käyttäjiä ottamaan seuraava askel konkreettisilla toimintakehotuksilla, kuten ”Osta nyt”, ”Pyydä tarjous” tai ”Lisätietoja”. Sijoita toimintakehotus kuvauksen loppuun, jotta se ohjaa potentiaaliset asiakkaat kohti konversiota. Vältä yleisiä ilmauksia ja räätälöi toimintakehotukset tarjouksesi ja kohdeyleisösi mukaan, jotta saat parempia klikkausprosentteja.

Harkitse mainosmuunnelmien lisäämistä eri arvolupauksien testaamiseksi. Korosta tarjoukset, ilmainen toimitus tai ajankohtaiset tarjoukset. Käytä mainosten mukautustoimintoja lisätäksesi dynaamisesti tarjousten tiedot tai ajastimet aikasidonnaisiin tarjouksiin.

Mainoslaajennusten käyttöönotto

4. Tarjousstrategioiden valinta

Tarjousstrategiasi määrittää, miten maksat klikkauksista ja jaat budjetin kampanjoiden välillä. Bing Ads tarjoaa manuaalisia ja automaattisia tarjousvaihtoehtoja. Manuaalinen CPC antaa täyden hallinnan yksittäisten avainsanojen tarjouksista, kun taas automaattiset strategiat, kuten Enhanced CPC ja Target CPA, optimoivat tarjoukset konversiotietojen perusteella.

Manuaalinen ja automaattinen hinnoittelu

Manuaalinen tarjous on ihanteellinen mainostajille, jotka haluavat tarkasti hallita tarjouksia ja budjetteja. Voit asettaa avainsanakohtaisen enimmäisklikkausmäärän suorituskyvyn mukaan. Automaattiset strategiat hyödyntävät kuitenkin Microsoftin koneoppimista tarjousten säätämiseen reaaliajassa, tavoitteenaan saavuttaa tietyt tavoitteet, kuten tavoite-CPA tai klikkausten maksimointi.

Budjettirajojen ja tarjousten säätöjen asettaminen

Aseta päivittäiset tai kuukausittaiset budjettirajat kokonaiskulujen hallitsemiseksi. Ota käyttöön tarjousten mukautukset laitteen, sijainnin tai kellonajan mukaan, jotta voit kohdentaa enemmän resursseja suorituskykyisimpiin kohteisiin. Esimerkiksi voit korottaa tarjouksia 20 % mobiililaitteilla, jos mobiililaitteiden konversioaste on korkeampi kuin tietokoneilla.

Bing Ads -tilin määrittäminen

5. Mainoslaajennusten käyttöönotto

Mainoslaajennukset lisäävät mainoksiisi arvokasta tietoa ja parantavat näkyvyyttä. Bing Ads tukee erilaisia laajennuksia, kuten sivustolinkkejä, huomautuksia, jäsenneltyjä katkelmia, sijaintia ja hintaa. Hyödynnä niitä mainostilan lisäämiseksi ja hakijoille tarjottavan kontekstin parantamiseksi.

Mainoslaajennusten tyypit

Sivustolinkkien laajennukset ohjaavat käyttäjät tiettyihin sivuille, kuten tuoteryhmiin, yhteydenottolomakkeeseen tai blogikirjoituksiin. Huomautusten laajennukset korostavat ominaisuuksia, kuten ilmaisen toimituksen tai 24/7-tukipalvelun. Rakenteiset katkelmat esittävät luettelon palveluista tai tuotetyypeistä.

Laajennusten parhaat käytännöt

Käytä vähintään kahta mainoslaajennusta kampanjaa kohti suorituskyvyn maksimoimiseksi. Pidä sivustolinkkien kuvaukset lyhyinä ja relevantteina. Päivitä huomautuslaajennukset kausittain tai erityisten tarjousten yhteydessä. Tarkista laajennusten suorituskyky säännöllisesti ja poista heikosti suoriutuvat laajennukset mainosten relevanssin ylläpitämiseksi.

Laajennukset voivat myös parantaa laatupisteitä, alentaa napsautuskustannuksia ja lisätä napsautussuhteita, joten älä unohda tätä tehokasta ominaisuutta kampanjoissasi.

ROI:n seuranta ja analytiikka

6. Seuranta ja analytiikka

Suorituskyvyn seuranta on ratkaisevan tärkeää datapohjaisessa optimoinnissa. Bing Ads tarjoaa joukon analytiikkatyökaluja Raportit- ja Ulottuvuudet-välilehdissä. Kiinnitä huomiota avainmittareihin, kuten näyttökertoihin, klikkauksiin, klikkausprosenttiin, keskimääräiseen CPC:hen, konversioprosenttiin ja hankintakustannuksiin, jotta voit arvioida kampanjan tilaa.

Tärkeimmät suorituskykymittarit

Klikkausprosentti kertoo, kuinka houkuttelevia mainoksesi ovat. Alhainen klikkausprosentti voi viitata epäolennaisiin avainsanoihin tai heikkoon mainostekstiin. Konversioaste mittaa niiden klikkausten prosenttiosuutta, jotka johtavat haluttuihin toimiin, kuten myyntiin, rekisteröitymisiin tai tarjouspyyntöihin. Seuraa hankintakustannuksia arvioidaksesi kannattavuutta ja tunnistaaksesi kampanjat, joiden tarjouksia tai budjetteja on muutettava.

Konversioseurannan määrittäminen

Asenna UET (Universal Event Tracking) -tunniste verkkosivustollesi, jotta voit seurata konversioita tarkasti. Lue lisää konversio-optimoinnista ja määritä tavoitteet Microsoft Advertising -tililläsi – ostot, lomakkeiden lähettäminen tai puhelut – ROI:n mittaamista varten. Käytä tavoitteita optimoidaksesi tarjoukset ja budjetin kohdentamisen kannattavimpiin kampanjoihin.

Luo mukautettuja raportteja viikoittain tai kuukausittain. Segmentoi tiedot laitteen, sijainnin tai ajan mukaan saadaksesi lisätietoja. Vie raportit ja integroi ne Google Analyticsiin tai hallintapaneelin työkaluihin, jotta voit visualisoida trendejä ja jakaa havainnot tiimisi kanssa.

Bing Ads -tilin määrittäminen

7. Kampanjoiden optimointitekniikat

Seuraamalla jatkuvaa optimointia kampanjasi pysyvät tuottavina ja kustannustehokkaina. Toteuta A/B-testejä mainosteksteille, aloitussivuille ja kohdistusasetuksille. Kierrä mainoksia tasaisesti kerätäksesi luotettavaa suorituskykytietoa ja tunnistaaksesi menestyjät. Älä epäröi keskeyttää heikosti suoriutuvia mainoksia tai avainsanoja. Kuten ChatGPT-markkinoinnin käskyissä neuvotaan, hyödynnä automaatiota ja skriptejä rutiinitehtävien hoitamiseksi.

A/B-testaus ja kokeilut

Suunnittele kokeiluja selkeillä hypoteeseilla – otsikkovariaatioilla, CTA-painikkeilla tai aloitussivujen asetteluilla – ja seuraa tuloksia tilastollisesti merkittävillä ajanjaksoilla. Käytä Microsoft Advertising Experiments -työkalua testataksesi erilaisia tarjousstrategioita tai budjettijakoja häiritsemättä käynnissä olevia kampanjoita.

Automaation ja skriptien hyödyntäminen

Tutustu automatisoituihin sääntöihin, joilla voit säätää tarjouksia tai keskeyttää avainsanoja suorituskykyrajojen perusteella. Käytä skriptejä rutiinitehtävien, kuten tarjousten päivitysten, budjettitarkistusten tai keskeytettyjen avainsanojen hälytysten, ajoittamiseen. Automaatio vapauttaa aikaa strategiseen suunnitteluun ja luovien parannusten tekemiseen.

Tarkista säännöllisesti tilisi rakenne ja poista vanhentuneet avainsanat, kampanjat tai mainokset. Siirrä budjettia tehokkaille segmenteille ja laajenna menestyviä avainsanoja uusiin kampanjoihin. Ottamalla käyttöön kurinalaisen optimointiprosessin varmistat kestävän kasvun ja paremman ROI:n ajan mittaan.

Johtopäätökset

  • Kun olet käynyt läpi Bing Ads -tilin perustamisen vaiheet rauhassa, sinulla on käytössäsi tehokas mainostyökalu, joka sopii erityisesti pienyrittäjän tarpeisiin. Voit hallita mainontaasi joustavasti omien aikataulujesi mukaan ja skaalata toimintaa juuri sinulle sopivalla tavalla – olipa kyseessä sitten sesonkiaikojen tehostaminen tai tasainen ympärivuotinen näkyvyys.
  • Avainsanatutkimus saattaa tuntua aluksi työläältä, mutta se maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Käytä aikaa asiakkaidesi näkökulman ymmärtämiseen: millä sanoilla he etsivät palveluitasi? Mitkä termit kuvaavat parhaiten juuri sinun erikoisosaamistasi? Hyvin valitut avainsanat ja negatiiviset hakusanat varmistavat, että mainoksesi näkyvät oikealle yleisölle ja säästät selvää rahaa turhan mainonnan välttämisellä.
  • Mainostekstien kirjoittamisessa kannattaa olla oma itsensä ja tuoda esiin yrityksesi persoonallinen ote. Kerro rohkeasti miksi juuri sinun palvelusi on paras ratkaisu asiakkaan ongelmaan. Hinnoittelustrategiassa voit aloittaa maltillisesti ja nostaa panoksia vähitellen, kun näet mitkä mainokset toimivat parhaiten. Muista, että pienelläkin budjetilla voi saada merkittäviä tuloksia, kun mainonta on hyvin kohdennettua ja viesti puhuttelee asiakasta.
  • Mainoslaajennusten käyttö, säännöllinen tulosten seuranta ja mainosten hienosäätö ovat avainasemassa pitkäjänteisessä menestyksessä. Varaa kalenteristasi säännöllisesti hetki mainonnan tarkasteluun – vaikka kerran viikossa. Näin huomaat ajoissa mikä toimii ja mitä kannattaa muuttaa. Pienetkin parannukset kertautuvat ajan myötä merkittäviksi tuloksiksi, ja opit jatkuvasti tuntemaan asiakkaitasi paremmin.

Pyydä maksuton arvio sivustosi kehittämisestä

Maksuton arvio -lomake

Samankaltaiset artikkelit

  • Mikä on algoritmi?

    Mikä on algoritmi? [5 vinkkiä] 2025

    Leo Sävel • 7.8.2025
    Algoritmit kuriin! Ymmärrä, miten ne vaikuttavat yritykseesi ja nappaa parhaat vinkit tehokkaampaan toimintaan. Aloita tästä!
    Lue lisää
  • Digitaalisen markkinoinnin termit

    Digitaalisen markkinoinnin termit selkokielellä [2025 päivitys]

    Leo Sävel • 7.8.2025
    Digimarkkinoinnin sanasto haltuun! Yrittäjä, optimoi tulokset tällä helpolla oppaalla. Selitykset tärkeimpiin termeihin!
    Lue lisää
  • Miksi käyttökokemus on tärkeää

    Paranna verkkosivun käyttökokemus [10 vinkkiä]

    Leo Sävel • 7.8.2025
    Haluatko paremman nettisivun? 10 helppoa vinkkiä, joilla parannat käyttökokemusta, kasvatat myyntiä ja saat asiakkaat viihtymään! ✨
    Lue lisää