Chatbot

Hanki nettisivujesi kautta liidejä ympäri vuorokauden

Chatbot tarjoaa sivustovierailijoillesi matalan kynnyksen yhteydenottokanavan perinteisten yhteydenottolomakkeiden rinnalle. Helppokäyttöisen ja aktivoivan chatbotin avulla voit houkutella potentiaalisia asiakkaitasi jättämään yhteystietonsa sinulle.

Jätä yhteydenottopyyntö!

Valmiiksi käsikirjoitetun chatbotin ansiosta voit palvella yrityksesi kotisivuilla vierailevia kävijöitä vuorokauden ympäri, tarjota vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, ohjata kävijä tietyn tuotteen tai palvelun pariin ja generoida liidejä suoraan yrityksesi myyntitiimille.

Miksi Chatbot?

Kerää liidejä puolestasi

Chatbotin avulla tarjoat asiakkaillesi matalan kynnyksen yhteydenottokanavan vuorokauden ympäri. Käsikirjoitettuihin selkeisiin kysymyksiin asiakkaan on helppo vastata klikkailemalla valmiita vastausvaihtoehtoja ja kertoa kontaktointia varten tarvittavat taustatiedot nopeasti ja vaivattomasti.

Soveltuu rutiininomaiseen asiakaspalveluun

Valmiiksi käsikirjoitettu chatbot on kuin virtuaalinen asiakaspalvelija. Valmiiden kysymys-vastauspatteristojen ansiosta botti voi vastata asiakkaiden tavanomaisimpiin kysymyksiin ja ohjata heitä oikean informaation äärelle kuluttamatta omia henkilöresurssejasi asiakaspalveluun.

Helppo muokata tilanteen mukaan

Helpoilla kotisivuilla käytössä oleva bottipalvelu on yksinkertainen ja edullinen chatbot-vaihtoehto. Intuitiivisen raahaa ja pudota -toiminnon ansiosta voit halutessasi opetella käyttämään bottia myös itse ja muokata keskustelurakenteita kulloisenkin tarpeen mukaan.

4 asiaa, jotka chatbotin rakentamisessa kannattaa ottaa huomioon

Chatin välityksellä ihmisten kanssa keskustelevien tietokoneohjelmien käyttö yritysten nettisivuilla yleistyy kovaa vauhtia, koska ne tarjoavat erinomaisen vaihtoehdon liidien generointiin ja kevyeen asiakaspalveluun.

1. Millaista lisäarvoa botilla halutaan saavuttaa?

Ensin on hyvä miettiä, millaisia tavoitteita botin avulla halutaan saavuttaa.

Valmiiksi käsikirjoitettu chatbot ei osaa tulkita vapaata tekstiä, mutta valmiiden kysymys- ja vastauspattereiden ansiosta voit kartoittaa potentiaalisten asiakkaidesi palveluntarpeita ja houkutella heidät jättämään yhteystietonsa yrityksellesi.

Valmiin käsikirjoituksen avulla voit myös tarjota sivustovierailijoillesi lisätietoa palveluistasi ja yrityksestäsi, vastailla usein esitettyihin kysymyksiin tai ohjata kävijän oikean informaation luokse.

2. Miten chatbotin tavoitteet saavutetaan?

Kun tavoitteena on ohjata palveluista ja tuotteista kiinnostuneet kävijät jättämään yhteystietonsa yritykselle, on olennaisinta miettiä, miten sivustovierailija saadaan aloittamaan keskustelu ja täyttämään yhteystietonsa.

Millaiset kysymykset rohkaisevat asiakasta ottamaan yhteyttä chatbotin kautta? Entä mitkä tiedot ovat välttämättömiä, jotta voidaan esimerkiksi erottaa aidosti potentiaaliset asiakkaat kohderyhmän ulkopuolelle jäävistä sivustovierailijoista.

Ja mitä tietoa tarvitaan, jotta potentiaalisille asiakkaille osataan tarjota heille parhaiten soveltuvia ratkaisuja?

3. Tarvitsetko erilaisia botteja eri palveluille?

Tavoitteita voi totta kai olla useampiakin.

Tällöin on kuitenkin hyvä miettiä, miten vältytään tekemästä botista liian monimutkaista.

Yhtä bottia ei esimerkiksi välttämättä kannata valjastaa tekemään ihan kaikkea, koska samalla sivustolla voi olla alareunan perinteisen chatikkunan lisäksi myös useita upotettuja botteja.

Voisi olla järkevää esimerkiksi upottaa jokaisella palvelusivulle oman bottinsa, joka on käsikirjoitettu kyseisen sivun sisältöä ajatellen.

4. Millainen tyyli puhuttelee kohderyhmääsi?

Lopuksi on hyvä miettiä, millainen kielenkäytön tyyli puhuttelee kohderyhmiä? Onko brändille ominainen sävy ennemmin virallinen, rento vai leikkisä?

Botti voidaan käsikirjoittaa niin, että se jäljittelee mahdollisimman hyvin luonnollisen kielenkäytön piirteitä ja reagoi asiakkaidesi vastauksiin ennalta määritellyllä tavalla.

Asiakasta ei kuitenkaan pidä johtaa harhaan. On tärkeää, että sivustovierailija ymmärtää keskustelevansa nimenomaan botin kanssa ja osaa näin suhteuttaa botin tarjoamat vastaukset ja reaktiot siihen, että ne ovat valmiiksi käsikirjoitettuja.

Näin käsikirjoitamme chatbotin puolestasi

  • Yhteydenotto: Käydään yhdessä läpi, millainen sisällöntuotantopalvelu tukisi nettisivujesi tavoitteita parhaiten ja sovitaan budjettiisi sopiva tuntimäärä, jonka puitteissa kirjoitamme sisällöt.
  • Suunnittelu: Sovittuamme yksityiskohdista pääset kertomaan, millaisia kysymyksiä ja vastauksia botissasi haluat käyttää.
  • Käsikirjoitus ja julkaisu: Rakennamme toiveidesi mukaisen chatbotin ja julkaisemme sen sivuillasi.
  • Botin muokkaus: Saat tunnukset bottiisi ja jatkossa voit halutessasi muokata sitä myös itse; voit lisätä tai poistaa kysymyksiä muuttuvien tilanteiden mukaan.

Jätä yhteydenottopyyntö!