1. Alkukartoitus

Kotisivuprojektin suunnittelu aloitetaan kartoittamalla asiakkaan tarpeet nettisivujen suhteen. Yleensä tämä tapahtuu puhelimitse ja sähköpostitse, joskus myös kasvotusten.

Haluamme tehdä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin yksilöllisesti räätälöidyt kotisivut, joten meidän tulee tietää, mikä on kotisivujesi tarkoitus ja millaisia tavoitteita niiden avulla halutaan saavuttaa. Myyjämme tutustuvat alaasi ja yritykseesi sekä kartoittavat kohderyhmäsi ja kilpailijasi.

Näiden tietojen valossa selvitetään, mikä olisi paras mahdollinen rakenne sivustollesi ja millaisia toiminnallisuuksia (esim. varauskalenteri tai rekrylomake) sivuille tarvitaan.

Lisäksi käydään läpi, mistä muista palveluistamme yrityksesi voisi hyötyä. Tarvitsetko esimerkiksi logon? Haluatko sivuillesi chatbotin? Onko sinulla aikaa ja riittävää osaamista kirjoittaa ammattimaiset ja myyvät tekstit itse, vai olisiko sisällöntuotanto fiksuinta ulkoistaa meille? Ja entäpä sitten mainonta?

Alkukartoituksen pohjalta saat pitävän tarjouksen sivupaketista.

Kun tarvitset yrityksellesi tehokkaat kotisivut, ota yhteyttä

Rakennamme sinulle liiketoimintaasi tukevat sivut maailman suosituimmalla kotisivualustalla yli 2400 sivuston kokemuksella.

Leo Sävel

Leo Sävel
Blogi alalomake yleinen

2. Visuaalisen ilmeen suunnittelu

Kun tarjous on hyväksytty, polkaistaan kotisivuprojekti kunnolla käyntiin. Päästään hauskimpaan vaiheeseen, sillä nyt voidaan ryhtyä suunnittelemaan kotisivujesi visuaalista ilmettä. Tässä kohtaa graafikkomme soittaa sinulle ja pääset kertomaan Marjutille kotisivujen tyyliin liittyvistä villeimmistäkin toiveistasi.

Visuaalinen ilme räätälöidään sivuille niin, että se on linjassa muun brändin kanssa. Visuaaliseen ilmeeseen sisältyy logon suunnittelun lisäksi sivujen ulkoasu, värimaailma, fontit, kuvien ja muiden visuaalisten elementtien käyttö.

Jos olet tilannut logon, saat siitä suunnittelun jälkeen Marjutilta ensimmäisen version, jota voidaan vielä muokata toiveidesi mukaan.

3. Sisällön tuottaminen

Logon ja verkkosivujen visuaalisen ulkoasun suunnittelun jälkeen siirrytään tekstisisältöjen tuottamiseen, mikäli kirjoittaminen ei ole sinun ydinosaamistasi tai sinulla ei yksinkertaisesti ole aikaa sen tekemiseen. Voimme joko kirjoittaa kokonaan uudet tekstit tai vaihtoehtoisesti muokata jo olemassa olevaa tekstimateriaalia myyvemmäksi samalla silmällä pitäen hakukoneoptimointia.

Sisällöntuottaja soittaa sinulle ja käydään yhdessä läpi esimerkiksi palvelut, joita tarjoat sekä mahdolliset toiveesi sisällön ja tekstin tyylin suhteen.

Seuraavaksi sisällöntuottaja perehtyy itsenäisesti tarkemmin sinun toimialaasi, palveluihisi ja kovimpiin kilpailijoihisi. Näiden tietojen ja hakusanatutkimuksen pohjalta kirjoitetaan ensimmäinen versio kotisivujen teksteistä, ja sinä saat sen sähköpostiisi kommentoitavaksi.

Tekstejä hiotaan tarvittaessa toiveidesi mukaan, ja kun olet teksteihin tyytyväinen, voidaan siirtyä seuraavaan vaiheeseen.

4. Sivujen rakentaminen, koodaus ja julkaisu

Sitten siirrytään itse sivuston rakentamiseen. Sivujen tekijä suunnittelee ja pystyttää WordPress-kotisivut sekä lisää tekstimateriaalit, kuvat ja muut elementit sivuille yhteistyössä graafikon kanssa. Sivut toteutetaan niin, että ne toimivat ja näyttävät hyvältä kaikenkokoisilla näytöillä niin mobiilissa kuin tietokoneen näytölläkin.

Kuten sisällöntuotannossa myös sivujen teknisessä toteutuksessa huomioidaan totta kai hakukoneoptimointi. Esimerkiksi kuvat optimoidaan siten, että sivuston latausaika säilyy nopeana. Lisäksi kaikille sivuille asennetaan SSL-salaus, jonka avulla suojataan liikenne sivuston palvelimen ja kävijän selaimen välillä. Tällä tavoin suojataan sivut hakkereilta ja samalla parannetaan hakukonenäkyvyyttä. Google nimittäin suosii hakutuloksissaan SSL-salattuja sivustoja.

Niin ikään olennainen osa sivuston rakentamista on käyttäjäpolun suunnitteleminen. Sivujen tekijä varmistaa, että sivuston linkkirakenne tukee yrityksen potentiaalisten asiakkaiden konvertoitumista. Jos sivuston tavoitteena on esimerkiksi saada yritykselle mahdollisimman paljon yhteydenottoja, sivuston rakenne ja linkit suunnitellaan niin, että ne ohjaavat sivustolla vierailevat yhteydenottolomakkeeseen ja soittopainikkeeseen.

Kun sivuston demoversio on valmis, pääset testaamaan ja kommentoimaan sitä. Sivuja parannellaan sinun toiveidesi mukaan ja julkaistaan vasta, kun olet tyytyväinen lopputulokseen.

Haluaisitko houkutella nettisivuillasi enemmän liidejä?

Ilmainen mailisuoramme tarjoaa yli 12 testatusti toimivaa keinoa kasvattaa myyntiäsi verkkosivujesi avulla. Tilaa kattava vinkkipaketti suoraan sähköpostiisi alla olevalla lomakkeella.

Mailisuora
Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käsittelemisen *

Leo Sävel
CEO, Patner

Leo Sävel

5. Ylläpito ja päivittäminen

Sivut on nyt julkaistu ja siirrytään ylläpitovaiheeseen. Sivujen lisäosat päivitetään jatkossa sinun toiveidesi mukaan joko automaattisesti tai manuaalisesti. Automaattisilla päivityksillä sivusto pidetään ajan tasalla ja pyritään varmistamaan sen haavoittumattomuus.

Teknisten päivitysten lisäksi myös sivujen sisältöjä on hyvä päivittää säännöllisesti. Päivitämme mielellämme kotisivujesi sisältöä esimerkiksi blogipalvelun muodossa, mutta lisäksi meidän asiakkaanamme voit päivittää kotisivuja jatkossa myös itse.

WordPress-alustaiset sivut ovat erittäin helppokäyttöiset. Saat meiltä aina käyttökoulutuksen, joko yhteisessä tapaamisessa tai videon muodossa. Videoiden etuna on ehdottomasti se, että jos unohdat jonkin asian, voit aina palata siihen kun asia on ajankohtainen.

Ja totta kai me autamme sinua mielellämme puhelimitse kaikissa kotisivuihin liittyvissä kysymyksissä myös jatkossa.

6. Mainonta

Sinulla on nyt hyvännäköiset ja toimivat kotisivut. Jotta panostuksesi ja tehty työ ei menisi hukkaan, kannattaa sivujesi ja yrityksesi näkyvyys varmistaa vielä tehokkaan mainonnan avulla. Tähän tarjoamme ratkaisuksi pienyrittäjälle erinomaisesti soveltuvaa Google Ads + Remarketing -pakettia sekä tarvittaessa some-mainontaa.

Uudet kotisivut eivät heti nouse Googlen luonnollisiin hakukonetuloksiin, ja mitä kilpaillumpi ala on, sen vaikeampaa on tietysti jatkossakin päästä kärkisijoille. Google Ads -mainonnan avulla voit kuitenkin varmistaa paikkasi Googlen hakutulosten ensimmäisellä sivulla. Remarketing-mainonnalla voit puolestaan houkutella sivuillasi aikaisemmin vierailleet potentiaaliset asiakkaat takaisin.

Facebookin yritysprofiilia käyttävien kannattaa niin ikään huomioida, että parhaimmatkaan postaukset eivät saa luonnollista näkyvyyttä. Tarjoamme ratkaisun tähän ongelmaan huolehtimalla tarvittaessa myös yrityksesi some-mainonnasta.

Yksilöllisesti räätälöidyt kotisivut

Meillä kotisivuprojektin jokaisesta vaiheesta huolehtii oman alansa ammattilaiset myyjistä ja graafikoista sisällöntuottajiin ja koodaajiin. Kuuntelemme sinun toiveitasi ja teemme tarvittavia muutoksia, jotta saat aidosti sitä, mitä tilaat.

Toiveesi ja tarpeesi välittyvät jokaisessa projektin vaiheessa suoraan sen toteutuksesta vastaavalle henkilölle. Näin me yhdessä varmistamme, että sivujen eri osa-alueista muodostuu toimiva ja yhtenäinen kokonaisuus, joka palvelee parhaalla mahdollisella tavalla yrityksen tavoitteita.

Sinä ja asiakkaasi pääsette nauttimaan uusista ja upeista sivuista tyypillisesti jo noin 4–6 viikon kuluttua siitä, kun olet hyväksynyt tarjouksen.

Kun tarvitset yrityksellesi tehokkaat kotisivut, ota yhteyttä

Rakennamme sinulle liiketoimintaasi tukevat sivut maailman suosituimmalla kotisivualustalla yli 2400 sivuston kokemuksella.

Leo Sävel

Leo Sävel
Blogi alalomake yleinen