Kasvata myyntiäsi uudelleenmarkkinoinnilla
Google Remarketing mainonta
Kaikki, mitä Remarketing mainontaan tarvitset kätevässä Avaimet käteen ‑paketissa
- Vain 2 % kotisivujesi tai verkkokauppasi kävijöistä ostaa jotain ensikäynnillään
- Loput 98 % poistuvat sivuiltasi ja unohtavat yrityksesi, ellet houkuttele heitä takaisin
- Uudelleenmarkkinointi eli Remarketing-mainonta saa kävijät palaamaan sivuillesi, ja antaa sinulle uuden mahdollisuuden tehdä heistä asiakkaita
- Kasvata myyntiäsi kustannustehokkaalla Remarketing-mainoskampanjalla Google Adsissa. Mainoskampanjan rakentaminen vain 480 € + 25/kk ylläpitomaksu
Miksi Remarketing-mainonta kannattaa?
Kun potentiaaliset asiakkaat käyvät ensimmäistä kertaa yrityksen nettisivulla, keskimäärin vain 2 % heistä tekee tilauksen, yhteydenoton tai muun yrityksen haluaman toimenpiteen. Loput 98 % kävijöistä poistuvat sivustolta eivätkä todennäköisesti enää palaa sinne, ellei heitä houkutella takaisin.
Ihmiset voivat poistua sivuiltasi monesta syystä. Esimerkiksi palvelusi hinta voi kuulostaa aluksi liian korkealta, tai kävijä saattaa haluta vielä vertailla eri palveluntarjoajia. Usein kuitenkin syynä on yksinkertaisesti se, että käydessään sivuillasi vierailijalla ei sattunut olemaan sopiva hetki yhteydenotolle tai tilaukselle.
On erittäin tärkeää, että nämä epäröimään jääneet kävijät saadaan myöhemmin palaamaan takaisin sivuillesi. Muutoin he helposti unohtavat yrityksesi olemassaolon, jolloin suuri osa sivujesi liikenteestä ei johda haluttuihin lopputuloksiin.
Uudelleenmarkkinointi eli Remarketing-mainonta on tehokas keino saada sivuiltasi poistuneet kävijät houkuteltua takaisin. Se antaa sinulle uuden mahdollisuuden vakuuttaa heidät tuotteidesi ja palveluidesi laadusta ja tehdä heistä asiakkaitasi.
Mitä Remarketing eli uudelleenmarkkinointi oikein on?
Kaikessa yksinkertaisuudessaan Remarketing on kohdennettua mainontaa, joka kohdistetaan niille ihmisille, jotka ovat jo käyneet yrityksesi kotisivuilla tai niiden tietyllä alasivulla. Uudelleenmarkkinointi muistuttaa sivuiltasi poistuneita kävijöitä yrityksesi olemassaolosta näyttämällä heille toistuvasti yrityksesi mainoksia, kun he surffaavat muualla netissä.
Remarketing-mainos voi olla vaikkapa kustannustehokasta kattoremonttia mainostava kuva- tai videomainos, joka näkyy remonttiyrityksen kattoremontti-sivulla vierailleelle käyttäjälle myöhemmin muilla sivustoilla. Näin kävijät pystytään houkuttelemaan klikkaamaan tiensä takaisin yrityksen sivuille.
Uudelleenmarkkinointi antaa yrityksellesi uuden tilaisuuden tehdä asiakkaita tai liidejä niistä 98 % sivujesi kävijöistä, jotka poistuivat sivuiltasi konvertoitumatta, eli tekemättä jotain yritystäsi hyödyttävää toimenpidettä. Konversio voi olla esimerkiksi tuotteen tilaaminen, hinta-arvion pyytäminen tai yhteydenottolomakkeen täyttäminen.
Yrityksesi kotisivuillasi kerran käyneillä vierailijoilla on jo jonkinlainen mielikuva yrityksestäsi, joten he konvertoituvat todennäköisemmin palatessaan sivustolle. Siksi Remarketing-mainonta on usein todella kustannustehokas markkinointikeino, jonka pitäisi olla tärkeä osa lähes jokaisen modernin yrityksen markkinointia.

Miten Google Ads Remarketing ‑mainonta toimii?
Toteutamme yrityksellesi tehokkaan Remarketing-mainoskampanjan Googlen omalla mainosjärjestelmällä Google Adsilla. Lisäämme kotisivuillesi remarketing-tagin, jonka avulla Google pystyy seuraamaan sivustosi kävijöitä, kun nämä surffaavat Googlen yhteistyökumppanien sivustoilla tai Googlen omissa palveluissa.
Yrityksesi Remarketing-mainoksia voidaan näyttää kotisivuillasi käyneille potentiaalisille asiakkaille kaikkialla Google Display ‑verkostossa eli Display Networkissa. Se on massiivinen verkosto, jonka arvioidaan tavoittavan jopa 92 % kaikista netin käyttäjistä.
Display Network koostuu yli kahdesta miljoonasta sivustosta, videosta ja sovelluksesta, joissa Google voi näyttää mainoksia. Mukana on myös paljon suosittuja suomalaisia verkkosivuja ja palveluita, kuten eri sanoma- ja iltapäivälehtien nettisivuja. Siksi Display-verkosto on tehokas kanava myös suomalaisten netinkäyttäjien tavoittamiseen.
Uudelleenmarkkinoinnin tehokas kohdentaminen
Räätälöimme Remarketing-kampanjasi vetoamaan juuri sinun asiakkaisiisi. Tämä tarkoittaa paitsi asiakaskuntaasi houkuttelevia mainoskuvia ja ‑tekstejä myös sitä, että uudelleenmarkkinointiasi voidaan kohdentaa sen mukaan, mitä kävijä on sivuillasi katsonut.
Jos esimerkiksi kävijä on tutkinut sivuillasi putkiremonttien hintoja, hänelle ei välttämättä kannata mainostaa muita palveluitasi. Sen sijaan houkutteleva mainos kustannustehokkaasta putkiremontista ja ilmaisesta putkien kartoituksesta voi hyvinkin saada kävijän palaamaan sivuillesi ja tilaamaan palvelun.
Voimme laatia kaikille tärkeimmille palveluillesi omat Remarketing-mainoksensa, jotta uudelleenmarkkinointisi vastaa mahdollisimman hyvin sivujesi kävijöiden tarpeisiin ja innostaa heidät palaamaan sivuillesi.
Google Adsin Remarketing-mainokset vaativat tietyn vähimmäismäärän sivustokävijöitä mainosyleisön muodostamiseen, joten jos verkkosivustosi yksittäisten alasivujen kuukausittaiset kävijämäärät ovat hyvin pienet, kannattaa kaikille palveluillesi tehdä yksi yhteinen mainos.
3 hyvää syytä tilata yrityksellesi Remarketing-mainonta Helpoilta kotisivuilta
Saat tehokkaan Remarketing-mainoskampanjan yrityksellesi helposti ja edullisesti
Maksat meille vain kampanjan rakentamisesta ja pienen kuukausittaisen ylläpitomaksun. Voit itse päättää kuinka paljon haluat käyttää mainostesi klikkauksiin kuukaudessa ja voit vapaasti muuttaa klikkausbudjettiasi koska tahansa.
Saat digimarkkinoinnin ammattilaisen suunnitteleman uudelleenmarkkinointikampanjan
Kampanja on tehty vetoamaan juuri sinun asiakkaisiisi. Asiantuntijamme laativat mainoksillesi houkuttelevat kuvat ja mainostekstit, jotka houkuttelevat potentiaaliset asiakkaat takaisin sivuillesi.
Saat Remarketing-kampanjasi tapahtumista selkeän kuukausittaisen raportin
Raportti kertoo tarkasti muun muassa paljonko mainoskampanjasi on tuottanut konversioita ja millä sivustoilla mainoksiasi on klikattu.